četvrtak, 19. svibnja 2011.

Pitanja i odgovori

1. Nije mi jasno koliko mi kao knjižnica, odnosno škola kupujemo ukupno knjiga? Iz svakog područja po 1 ili...?

U svaki ruksak ide 8 knjiga i 1 bilježnica za dojmove. Svaka knjiga je iz jednog područja: 1 knjiga hrvatskog književnika za djecu, 1 knjiga hrvatskog pjesnika za djecu, 1 knjiga hrvatskog književnika za odrasle, 1 knjiga za odgoj djece...

Ako su u školi 3 treća razreda, nabavljaju se 3 ruksaka. Istodobnom cirkulacijom sva tri ruksaka u školi stvara se zdravo natjecateljsko ozračje među djecom.

Najkasnije do kraja kalendarske godine Udruga će nastojati osigurati financiranje projekta mimo škola. Ako nikako u tomu ne bismo uspjeli, s nakladnicima smo već dogovorili posebne popuste kakve ne mogu ostvariti škole.

2. Ako imam 4 treća razreda, 2 u PŠ koje rade samo u jutarnjem turnusu, a ostala dva razreda mijenjaju turnus svaki tjedan kako se ja mogu naći s njima u razredu?

Preporuka je da srijedom prvi sat učenik vraća ruksak i u desetak minuta prepriča lijepe doživljaje tijekom čitanja knjiga iz ruksaka. 

Kad škole rade u obje smjene, korisno je da knjižničar nazoči barem nekoliko puta, da se uvjeri da projekt teče po planu, da ohrabri učenike na posudbu i drugih knjiga u knjižnici, da razjasni nejasnoće i sl.

Ako zbog radnog vremena knjižničar ne može nazočiti srijedom, dogovorit će razmjenu knjiga utorkom ili eventualno četvrtkom.

3. Ako imam 4 treća razreda, koliko ruksaka dobivam, 1 ili 4 i jesu li u njima iste knjige?

Uzimaju se 4 ruksaka, a u svakom će biti knjige prema izboru knjižničara. Ako baš tako odgovara, mogu biti iste knjige, ali je preporuka da se izaberu različite, kako bi u knjižničnom fondu ostalo više različitih knjiga. Nakon što nakladnici dostave konačne ponude, bit će predložena 4 kompleta (za one koji žele brzo naručiti) i mogućnost da svaki knjižničar sastavi svoj izbor knjiga tako da za svaki ruksak iz svake od 8 skupina izabere po jednu knjigu. Privremeni popis knjiga je ovdje: https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/pregled-ponude-knjiga

4. Tko stavlja i dostavlja te knjige u ruksak?

Knjige, ruksak, bilježnica i promotivni materijali bit će dostavljeni u dogovoru s nakladnicima i dobavljačima članovima tima, to jest knjižničarima u škole.

5. Što ako dijete odnese knjige, a nitko ih i ne otvori ?O čemu ćemo onda pričati?

Predviđen je roditeljski sastanak i dostavljanje dopisa/letka roditeljima gdje im se objašnjava projekt, objašnjava da je predviđeno da dijete prepriča svoje doživljaje te poziva da nikako ne ignoriraju ruksak, kako svoje dijete ne bi doveli u neugodnu situaciju - to nikako ne žele... Ako bi se ipak dogodila takva situacija, tih 15-ak minuta najbolje je iskoristiti za čitanje neke od knjiga iz ruksaka u razredu. Može knjigu čitati knjižničar, učiteljica, djeca svatko jedan odlomak ili nekoliko redaka pjesme i sl.

6. Moje je mišljenje da 2. polugodište nije baš najbolje vrijeme za realizaciju, djeca su više vani, više se raznih aktivnosti provodi u školi i mislim da će se javljati problemi.

Primjedba je opravdana, a drugo je polugodište izabrano zbog dobivanja potpore u financiranju projekta.

7. Što ako dijete kaže da ruksak nije donijelo i TOČKA?

Učiteljica će utorkom podsjetiti dijete da u srijedu vrati ruksak. Ako dijete zaboravi donijeti u srijedu, donijet će u četvrtak te će u četvrtak prepričati doživljaje i pokazati dojmove iz bilježnice. Ako zaboravi i u četvrtak, donijet će u petak. Ako ne bi donijelo niti u petak, treba ga podsjećati svaki dan, a ruksak će pričekati, u tom slučaju, do idućeg petka - kako bi kod svakog učenika boravio jednako dugo.

8 . Što ako obitelj ne uspije pročitati sve knjige iz ruksaka?
Ruksak nije poslan u obitelj s namjerom da svi u obitelji pročitaju sve knjige, već da svaki dan barem 15 minuta svi u obitelji čitaju na bilo koji način: svatko za sebe u različito vrijeme, svi u isto vrijeme, svi zajedno jednu knjigu... Važno je da roditelji i ostali članovi obitelji pokažu svojoj djeci kako je čitanje uživanje, kako i oni samo uživaju u čitanju. Također ih valja podsjetiti da knjige koje bi željeli čitati - mogu posuditi u knjižnici, a da školska knjižnica nije samo posudionica lektira, već ima i mnogo drugih različitih korisnih knjiga. 

9. Mene jedino muči kako to dobro prezentirati roditeljima da dobijemo njihovu podršku?
Ne bojte se, već je isprobano nekoliko puta. Najprije ide roditeljima pisana obavijest da ih se uputi u projekt, a za roditeljski dobijete upute s nekoliko "trikova" kojim ih se pridobije. :)

10. Učiteljice u mojoj školi zabrinule su se da bi naprtnjače s 8 knjiga bile teške za učenika koji već ima svoju torbu. Bojim se da će to pitanje iskrsnuti i na roditeljskom sastanku. Kako da se postavim?
Ako je dijete slabašno, to bi doista mogao biti problem, posebice ako su odabrane teške knjige. :) :) :)

Tko će u petak ponijeti knjigu može se odlučiti na dva načina. Prvi je način da u srijedu nekom brojalicom ili ždrijebom bude odlučeno. Drugi je način da se unaprijed napravi raspored pa se onda taj raspored pošalje doma roditeljima, s time da svakako treba odabrati nekoliko Jockera s kraja popisa, to jest učenika koji su voljni ponijeti ruksak prije, za slučaj da se neko dijete razboli pa ne može ponijeti ruksak kad na njega dođe red.

U praksi se roditelji pripreme pa često netko od roditelja dođe po dijete, a često dijete s veseljem primi taj ruksak i knjige podijeli s nekoliko drugih učenika koji mu pomognu ponijeti ruksak kući.

Ako ne može nitko pomoći djetetu, učiteljica može izići u susret tako da dopusti djetetu koje će kući ponijeti ruksak - neda u petak donese manje knjiga za redovitu nastavu u školu, a isto tako i u srijedu, kad vraća ruksak, da ne ponese sve udžbenike, radne bilježnice itd. u školu.


Broj komentara: 9:

  1. Ideja je odlična i smatram da je 4 ruksaka za jednu paralelku (recimo četiri 3. razreda) za jednu školsku godinu dovoljno, pogotovo jer je u drugom polugodištu kad ima dosta događanja. A smatram da je dobar datum jer u listopadu ionako imamo Mjesec hrvatske knjige pa tada imamo u sklopu njega svakakvih događanja. Mene jedino muči kako to dobro prezentirati roditeljima da dobijemo njihovu podršku?! Teška, ali izazovna zadaća:)

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja također smatram da je projekt odlično osmišljen i da je odličan način da se stekne navika čitanja u cijeloj obitelji. No, također, kao veliki problem vidim podršku roditelja u realizaciji projekta. Mala seoska sredina, zemljoradnja, obaveze oko kućanstva... već vidim potencijalne isprike. No, potrudit ćemo se. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Roditelji iz mojih područnih škola primili su Projekt s oduševljenjem, a posebno kad sam ih uputila kako čitati, niti je nužno, niti oni mogu sve pročitati, ali su bitni dijelovi koje odabiru i jedni drugima čitaju, raspravljaju, zapisuju.
      I krenulo je...Bitna je podrška učiteljice i onaj uvodni roditeljski...Sretno!!!

      Izbriši
  3. Isprobano, odrađeno, oduševljena sam i ja i gotovo sve obitelji gdje je bila naprtnjača, a iziskuje zaista malo vremena! preporučila bih svima koji su zainteresirani. Zaista se širi jedna pozitiva!

    OdgovoriIzbriši
  4. Poštovani, radim kao školski knjižničar i nisam bila na Proljetnoj školi pa sam tek nedavno čula za ovaj projekt. Smatram da je vrlo dobro osmišljen no bilo bi dobro da su škole dobile nekakav službeni mail o provođenju projekta i mislim da bi nas se još više uključilo, a knjižničarima bi bilo lakše pridobiti učitelje, ravnatelje i roditelje za suradnju! Bi li se moglo poraditi na tomu....?

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga kolegice Anonimno. Sve škole dobile su na službenu e-adresu poziv na sudjelovanje u projektu, a svi školski knjižničari još su jednom dobili sličan poziv upućen preko voditelj(ic)a Županijskih stručnih vijeća svoje županije.

    OdgovoriIzbriši
  6. Dragi kolege školski knjižničari, oduševljena sam projektom, želim vam puno uspjeha u provedbi i naravno da vas se što više uključi. Kada bi se to prepoznalo na nacionalnom nivou to bi bio pun pogodak, jer upravo nam to nedostaje. Nadam se da će i u narodnim knjižnicama buknuti plam i tada bi to bila prava revolucija...

    OdgovoriIzbriši